مشاروه پیش از ازدواج اصطلاحی پیوندخورده به ازدواج می باشد. ازدواج واژه ای زیبا و آرامبخش به نظر می رسد که معمولاً با جشن و پایکوبی تداعی می شود اما واقعیت این است که همیشه این واژه نمی تواند سرآغاز شادی و خوشبختی انسانها باشد و اگر در اتخاذ آن فردی دچار خطا و اشتباه شود تاوان سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

 مشاوره پیش از ازدواج نوعی از زوج درمانی و خانواده درمانی محسوب می شود که طی آن افراد متقاضی ازدواج قبل از اتخاذ تصمیم نهایی به صورت مشترک به یک مشاور یا رواشناس متخصصی در این حیطه مراجعه می کنند تا همسانی آنها برای ازدواج سنجیده شود، پس با این نگاه مشاوره پیش از ازدواج یک نوع پشگیری محسوب می شود و می تواند مانع از بروز مشکلات و آسیب های زیادی شود.  

مشاوره پیش از ازدواج  به طرفین امکان می‌دهد تا علاوه بر اینکه به خودآگاهی بیشتری می رسند فهم بهتری از انتظارات، ارزش‌ها و اهداف یکدیگر پیدا کنند و با چالش ها به شیوه بهتر و ارزنده تری برخورد کنند. این نوع مشاوره می‌تواند به ساخت پایه‌ای محکم برای یک رابطه سالم و پر مفهوم کمک کند و احتمال برقراری یک ازدواج موفق و خوشبخت را افزایش دهد.

در مشاوره پیش از ازدواج چه می گذرد؟

مشاور پیش از ازدواج که یک روانشناس یا مشاوره آموزش دیده است با یک نگاه حرفه ای و تخصصی سعی می کند به مراجعین خود کمک کند تا برای آینده زوجی خود یک تصمیم مم اتخاذ کنند.

در مشاوره پیش از ازدواج، مشاور تلاش می کند به اطلاعات جامعی از مراجع در زمینه؛ خانواده، شخصیت ، انگیزه و تعریف هر کدام از طرفین در مورد ازداوج، ویژگی های فرهنگی، اجتماعی، تحصیلی، جنسی و شغی طرفین دست پیدا کند.

مشاور پیش از ازدواج، برای رسیدن به این اطلاعات جامع معمولاً از ابزار مشاهده، مصاحبه (هم به صورت انفرادی برای هرکدام از طرفین و هم به صورت زوجی) و پرسشنامه های شخصیتی و در صورت نیاز از پرسشنامه های بالینی استفاده می کند.

مشاوره پیش از ازدواج، جمعبندی خود را از اطلاعات به دست آمده ( مصاحبه، مشاهده، پرسشنامه) در یک جلسه مشترک با مراجعین خود مطرح می سازد که این اطلاعات به مراجعین کمک می کند یک تصمیم درست، آگاهانه، معقولانه و هوشمندانه را برای آینده ازدواج خود اتخاذ کنند و به این طریق ریسک ازدواج خودر کنترل و کم کنند.

اگر شما هم قصد ازدواج دارید و با سوالات و ابهامات زیادی روبرو هستید و دنبال یک مشاور پیش از ازدواج مطمعن می گردید می تواند با شماره های  09901813006 و02126740351   تماس گرفته و از خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهره مند شود.

ما در دپارتمان تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده حس زندگی (برنده برتر رضایتمندی مشتری)  با بهره مندی از دانش و تعهد متخصصیان خود شرایط مطلوبی را برای دریافت مشاوره پیش از ازدواج توسط شما عزیزان فراهم آورده ایم و بدانید در تصمیمات سخت کنارتان هستیم.

دپارتمان تخصصی ازدواج و تحکیم خانواده حس زندگی

مشاوره  پیش از ازدواج